Onze processen zijn nu op orde!

Hoe teamAcademy helpt ...

Het sloop er in voordat zij het goed en wel in de gaten hadden. U kent de metafoor van de gekookte kikker: gooi je ‘m in een pan kokend water springt ie er meteen uit, in een pan met lauw water kun je ‘m doodkoken! Jaren van reorganiseren, met wisselende managers en samenvoegen van verschillende afdelingen, hadden in deze serviceafdeling van de provincie een werkklimaat opgeleverd dat niet bepaald leuk was om in te werken en zeker niet voor productief en klantvriendelijk kon doorgaan. Klanten hadden “opeens” genoeg van het gejeremieer en eisten verandering. De net nieuwe afdelingsmanager mocht de klus klaren en riep de hulp in van de adviseurs van teamAcademy. Wij ontwierpen een aanpak waarin zowel het klantcontact werd gestructureerd en geüpgraded en de medewerkers van alle bloedgroepen samen de processen standaardiseerden en verbeterden. Wij begeleidden de verschillende werkgroepen en hielpen hun aan voldoende structuur en kennis om zelf tempo en vorderingen te maken in het proces.
Na een half jaar samen intensief zoeken en vinden ontpopten de medewerkers zich als echte dienstverleners, werd er weer samen gelachen en gewerkt op de afdeling, zag iedereen het weer zitten en kwamen de eerste complimenten van de collega’s klant binnen.

Back to Top